• Aanmelden als bezorger

Veelgestelde vragen

  • Vanaf welke leeftijd mag ik bezorgen?

    Je mag bezorgen vanaf 13 jaar.

    Er zit overigens geen maximum leeftijd aan het bezorgen van kranten.

  • Ik heb mij ingeschreven als bezorger. Wanneer krijg ik een krantenwijk?

    Wij bellen je zodra er een wijk bij je in de buurt vrij is. Helaas, kunnen wij niet zeggen wanneer dit is.

  • Hoeveel betaalt een krantenwijk?

    De vergoeding ligt aan: het aantal adressen in de wijk, de moeilijkheid van bezorgen en het aantal kranten. Als wij contact met je opnemen hoor je direct welke vergoeding je krijgt.

  • Hoeveel kranten moet ik per week bezorgen?

    Het aantal kranten is iedere week hetzelfde, maar verschilt wel per bezorgwijk. Het kan zijn dat er een folder bij de krant zit, deze moet je dan wel verspreiden, maar hier krijg je dan ook extra voor betaald!

  • Wat moet ik bezorgen?

    Dit kunnen weekbladen maar ook folders zijn. Als we een wijk voor je hebben hoor je meteen wat jij kan gaan bezorgen.

  • Welke dagen moet ik bezorgen?

    Je hebt woensdag de hele dag de tijd om de krant te bezorgen.

  • Hoe lang ben ik bezig met een krantenwijk?

    Dit verschilt per wijk en het aantal folders dat er eventueel bij de krant zitten.

  • Krijg ik voor het bezorgen een fietstas van jullie?

    Bezorging Maasstad geeft jou een fietstas in bruikleen, deze moet weer terug als je stopt met je krantenwijk.

  • Krijg ik de kranten thuis aangeleverd?

    Ja. Bij de meeste adressen worden de kranten thuis afgeleverd. 

  • Heb ik een legitimatiebewijs nodig om te kunnen bezorgen?

    Ja. Om voor ons te bezorgen heb je een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) nodig. Op een rijbewijs missen gegevens over je nationaliteit en daarom is deze niet geldig.

  • Wanneer en hoe vaak krijg ik als bezorger uitbetaald?

    Je krijgt 1x per maand uitbetaald. Het geld maken wij over naar jouw bankrekening. Betalingen vinden altijd plaats op de eerste donderdag van de maand. Let op: wij betalen de maand achteraf uit.

  • Wat moet ik doen als ik ziek ben of op vakantie ga?

    Geef dit altijd aan ons door! Het is de bedoeling dat je zelf een vervanger zoekt voor deze periode. Denk aan een vriendje, buurtgenootje of misschien een familielid. Kan je echt geen vervanger vinden? Neem dan even contact met ons op.

  • Hoe moet ik mijn vakantie doorgeven? 

    Geef je vakantie door via het Bezorgersportaal of de BezorgersApp. Let op: dit kan tot 3 weken van te voren. Zorg indien mogelijk voor een vervanger voor je eigen wijk.

    Lukt het niet om je vakantie in te voeren, neem dan contact met ons op.

  • Wat als ik wil stoppen met bezorgen?

    We vragen je dat uiterlijk vier weken van tevoren te doen,  want dan hebben we tijd om een andere bezorger voor jouw wijk te zoeken. Ga naar het formulier "opzeggen krantenwijk"en vul deze in.

  • Weet je een vervanger?

    Ga je stoppen en weet je iemand die jouw wijk graag wil overnemen? Dan kun je dit ook meteen doorgeven.

  • Waar kan ik mijn gegevens inzien?

    Je kan je gegevens inzien in je bezorgersportaal. Je kunt hier een aantal gegevens wijzigen. Als je de rest van je gegevens wilt wijzigen (bijvoorbeeld als je gaat verhuizen) vul dan het contactformulier in of stuur ons een e-mail.

  • Waar kan ik mijn jaaropgave vinden?

    Deze kan je vinden in het Bezorgersportaal onder jaaropgave.

  • Waar vind ik de BezorgersApp?

    Je kan de BezorgersApp vinden in de Apple App Store of Google Play store onder: Spread-IT Bezorgersapp.

    De BezorgersApp is gratis te downloaden voor je telefoon en tablet. Hierin kan je al je bezorgwerkzaamheden inzien en beheren.

  • Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?

    Je gebruikersnaam en wachtwoord kan je terugvinden op het formulier: Bezorgersportaal, deze ontvang je bij de start van jouw krantenwijk. Schrijf je inloggegevens op zodat je deze niet vergeet!

  • Ik ben mijn inlogcode van het bezorgersportaal kwijt?

    Je wachtwoord kun je altijd opnieuw aanvragen via de knop wachtwoord vergeten, bij het inloggen in het bezorgersportaal. Dan krijg je direct per e-mail je gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord toegestuurd. Ben je je gebruikersnaam vergeten, neem dan contact met ons op.

 

Staat jou vraag er niet tussen?

Stel jou vraag dan via ons contactformulier of neem contact met ons op via de telefoon of per e-mail.