Alles voor een goede start

Handige informatie

Hieronder vind je meer handige informatie over het bezorgen van een krantenwijk bij Bezorging Maasstad:

Bezorging

Je bezorgt het lokale huis-aan-huisblad op vaste dagen in jouw vaste bezorgwijk(en). Je ontvangt van ons de stratenlijst en plattegrond bij de aanbieding van de bezorgwijk. Je hoeft de krant niet bij de Nee/Nee stickers te bezorgen. Met het aantal kranten dat je krijgt is hier al rekening mee gehouden. Meer informatie over de bezorging en uitleg van de brievenbussticker staat in de bezorginstructies.

Bezorgdag

De kranten worden op de bezorgdag bij je thuis afgeleverd. De chauffeur de kranten voor de deur, je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Als het slecht weer is, dan zal de chauffeur de kranten afdekken. De kranten worden doorgaans vóór 15.00 uur geleverd. Bezorg niet later dan 21.00 uur ‘s avonds.

Vergoeding

De vergoeding is afhankelijk van het aantal kranten, de grootte en moeilijkheid van de wijk. De vergoeding wordt altijd de eerste donderdag (of vrijdag) van de maand overgemaakt. Dit is de vergoeding van de maand daarvoor. Je vergoeding is te zien in het bezorgersportaal.

Daarnaast houden wij in onze administratie de gemiddelde looptijd van de wijk bij op basis van de Bezorgnorm, zodat je altijd ten minste het minimumloon vergoedt krijgt.

Betaalgegevens

Als je start, krijg je van ons een e-mail met inloggegevens en uitleg voor het bezorgersportaal, dat Spread-IT heet.
Hierin kan je via het registratieproces een kopie legitimatie en bankpas veilig en conform de AVG-wetgeving uploaden en de Overeenkomst ondertekenen, voor de betaling van je bezorgvergoeding. 

Afwezig – Ziek of vakantie

Kan je een keer niet bezorgen, omdat je ziek bent of op vakantie? Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten. Je vakantie kan je doorgeven via het bezorgersportaal. Heb je een vervanger? Dan kan je dit gelijk aangeven. Denk hierbij aan iemand uit je omgeving, een klasgenootje, vriend of vriendin of iemand uit de buurt.

Fietstas

Als bezorger kun je gebruik maken van een fietstas. Dit kan je aanvragen via info@bezorgingmaasstad.nl of middels een bericht in het bezorgersportaal. De fietstas krijg je gratis in bruikleen. Houd de tas in goede staat, dan kunnen wij deze doorgeven aan een andere bezorger wanneer je stopt.

Als je bij de start geen fietstas hebt aangevraagd, dan kan je deze later alsnog aanvragen.

Extra drukwerk

Soms zit er een folder of bijlage bij de krant, deze dient dan ook bezorgd te worden. Houd rekening met de stickers die op de brievenbussen zijn geplakt. Meer informatie over de stickers vind je in de bezorginstructies. Voor het extra drukwerk krijg je een vergoeding afhankelijk van het gewicht van het drukwerk en de grootte van de wijk. De vergoeding voor het extra drukwerk is zichtbaar in het bezorgersportaal.

Wanneer het extra drukwerk dermate zwaar is, dan zullen wij deze apart uitrijden. Hier krijg je uiteraard vooraf een bericht over.

Stoppen met bezorgen

Ben je gestart met je bezorgwijk en wil je stoppen? Dan heb je een opzegtermijn van 4 weken. Deze tijd hebben wij nodig om een nieuwe bezorger voor jouw bezorgwijk te vinden. In de periode van 1 december tot en met 31 januari is het niet mogelijk om te stoppen, dit kunnen wij administratief niet verwerken. Opzeggen kan via het opzegformulier.

Bezorger worden?
Meld je direct aan!